A Travellerspoint blog

Parvati Dalen = Mini Israel

Shalom!!

storm 25 °C

Billeder fra turen findes her

Deluxe bussen fra Shimla var en luksus for 40 danske kroner som jeg aldrig vil fortryde. I taenker nok A/C, TV med en blockbuster film og saeder der kan skubbes bagud. Men der var blot tale om bloede saeder og ens helt eget saede uden at faa en kylling eller et barn paa skoedet samt tisse-stop, hvor man kunne faa salmonella fri mad. Den sidste del af turen ind i selve Parvati dalen foregik paa toppen af en lokal bus sammen med en flok israelere. Dette burde maaske have advaret os, men vi var alligevel overrasket da vi kom til Kasol og maatte konstatere at vi var kommet til mini Israel. En lille landsby i dalen der var lavet til og for de israelske turister med menuer paa hebraisk der listede alle de israelske specialiteter, skilte paa hebraisk og et hus, hvor joediske udsendte soergede for at alle de unge israelske overholdte deres religioese ritualer! Alt i alt lidt for meget, specielt taget i betragtning af, at der var israelere i grupper alle steder der pumpede vaek paa chillums helt fra morgenstunden, hvis de altsaa ikke cruisede rundt paa motorcykler og saa enormt seje ud.

Kontrast eller dobbeltmoral... Israelernes motorcykler ude foran det joediske hus, hvor udsendte soerger for at de unge "overholder" de joediske ritualer.

Har i forvejen det lidt svaert med de andre rejsende her i Indien, men Israelere her, er eksperter i at ignorere andre og deres arrogante attitude er ikke just god reklame for staten Israel. De laver ikke andet end at tale hebraisk med hinanden, prutte vildt og voldsomt om priserne og ryge saa meget hash de kan. Jeg kan slet ikke have dem og derfor fik jeg roede knopper af at vaere her!!

Men det var Lynnes 30 aarig foedselsdag og den skulle fejres uanset, saa jeg vaekkede hende klokken syv om morgenen med pandekager der var lavet som en foedselsdagskage, mynte-te og selvfoelgelig dansk foedseldsdagssang. Dagen rasede med skiftevis sol, regn og storm som passer meget godt til hendes humoersvigninger (nej undskyld, det var en frustration, som ligge maatte klemmes ud). Vi lavede ikke saa meget andet end at laese indendoers med udsigt over bjergene, spille kort og spise mad... Der var ikke saa mange at feste med udover de isolerede Israelere og da jeg hverken ryger hash eller drikker var det begraenset hvor vild en fest det kunne blive.

Lynne der blev taget paa sengekanten med dansk foedselsdagssang og pandekager.

Vi tog dagen efter videre til en lille landsby ved navn Tosh. Den lokale bus kunne ikke koere os hele vejen pga en punktering af en lastbil, saa vi gik den sidste kilometer som rigtige backpackere i stegende hede. Da vi kom til sidste busstop fandt vi ud af, at Tosh laa 6 km oppe af bjerget...pust! Vi naaede hele vejen derop, men kun fordi vi havde hyret to maend til at baere vores rygsaekke. Tosh er smuk. Omringet af kaempe sneklaedte bjerge, smaa bjerghytter og med en stor flod i dalen er det natur naar den er bedst. Vi boede paa et nybygget hotel med en Tandori ovn som vi kunne taende op i om natten, naar det blev rigtig koldt og med udsigt over bjergene. Ren terapi.

Vi vandrede rundt i omraadet med vores nye ven og guide - en dejlig hund, der fik os til at tro vi havde hovedrollerne i den nye Lassie film :o) og efter et par dage returnede vi til Kasol, hvor vi boede med den samme dejlige indiske familie og ladede op til naeste bustur.

Posted by Marusk 02:54 Archived in India Tagged backpacking

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.